Veel gestelde vragen
Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.
Bestellen:
- Zijn de getoonde prijzen op www.lichtcentrumhengelo.nl inclusief BTW?
-
Alle prijzen genoemd op onze webshop zijn inclusief 21% BTW.
-
- Kan ik mijn bestelling naderhand nog annuleren?
-
Als je je bestelling wilt afhalen of als je besteld hebt bij vooruitbetaling en nog niet betaald hebt, kun je deze probleemloos annuleren. Als je je bestelling geplaatst hebt en betaald hebt via iDEAL en alsnog wilt annuleren, neem dan direct contact met ons op: mail naar klantenservice@lichtcentrumhengelo.nl of bel: 074 - 247 00 98.
-
- Kan ik mijn bestelling naderhand nog wijzigen?
-
Heeft u gekozen voor vooruitbetaling en heeft u nog niet betaald, of moet u uw bestelling nog afhalen, is deze nog te wijzigen. Neem daarvoor contact met ons op. Als uw bestelling al betaald is maar nog niet is verzonden, is deze bestelling ook nog te wijzigen. Neem daarvoor direct contact met ons op: mail naar klantenservice@lichtcentrumhengelo.nl of bel: 074 - 247 00 98.
-
- Als mijn bestelling niet op voorraad is wat gebeurt er dan?
-
Het kan gebeuren dat een artikel onverhoopt toch niet op voorraad blijkt te zijn terwijl dit wel aangegeven stond. Lichtcentrum Hengelo neemt vervolgens contact met u op en u kunt aangeven of u op de door ons opgegeven levertijd wilt wachten of de bestelling wilt annuleren. U krijgt dan zo spoedig mogelijk het betaalde bedrag teruggestort.
-
- Waar vind ik de status van mijn bestelling?
-
Wij houden je persoonlijk op de hoogte van de status van de bestelling via de mail. Als u heeft gekozen voor het aanmaken van een account, kunt u hierin altijd de status van de bestelling terugvinden.
-
- Wanneer wordt mijn bestelling verwerkt?
-
iDEAL, Bancontact / Mister Cash, Visa / Mastercard en AfterPay betalingen worden direct verwerkt, waardoor voorradige artikelen normaal gesproken direct worden opgestuurd. Betalingen d.m.v. bankoverschrijving worden, zodra het bedrag van de factuur is ontvangen, direct verwerkt.
-
- Kan ik bij de bestelling kiezen uit verschillende betaalmogelijkheden?
-
U kunt bij ons GRATIS op verschillende manieren betalen op onze webshop. Naast iDEAL kan er ook met creditcard of achteraf betaald worden Het is ook mogelijk om te betalen bij afhaling in onze winkel aan de Pasmaatweg 36 te Hengelo. Let op: in de winkel kan niet met creditcard worden betaald. Ook is het mogelijk vooraf te betalen door het verschuldigde bedrag over te schrijven naar onze rekening. Als de betaling heeft plaatsgevonden zal de bestelling worden verzonden.
-
Betalen:
- Op welke manier kan ik mijn bestelling betalen?
-
U kunt uw bestelling betalen middels iDEAL, Bancontact / Mister Cash, AfterPay, bankoverschrijving, Mastercard / Visa en betalen bij afhalen in onze vestiging. Al onze betaalmogelijkheden zijn GRATIS.
iDEAL
iDEAL is een betaalmethode waarmee u online aankopen snel en veilig kunt afrekenen in de voor u vertrouwde internetbankieromgeving van de eigen bank. U rekent af in de door de bank beveiligde en door u bekende betaalomgeving. Als gebruiker van internetbankieren kunt u direct gebruik maken van iDEAL zonder dat u zich hoeft aan te melden. Als het geld is ontvangen (vaak direct al) verzenden wij uw bestelling.
Betalen met iDEAL doet u in een paar stappen:
- U bestelt een product
- Kies iDEAL als betaalmethode
- Selecteer de bank waar u uw bankzaken al online regelt
- U komt direct in het bekende internetbankierprogramma van uw bank
- De relevante gegevens van uw aankoop zijn al ingevuld
- Op de voor u bekende manier keurt u de betaling goed
- U ontvangt een bevestiging van uw bank
-U keert terug naar de webshop, bestelling en betaling is geslaagd!Bancontact / Mister Cash
Bancontact / Mister Cash is een veelgebruikte en populaire betaalmethode voor klanten uit België zodat u als klant snel en veilig kunt afrekenen in uw eigen vertrouwde internetbankieromgeving. U rekent af door als klant voert uw banknummer in te voeren en bevestigt de betaling met het beveiligingsmiddel, bijv. de paslezer, van de bank. De betaling is daarna definitief en uw order zal direct worden verwerkt.
AfterPay
Met AfterPay kun je achteraf betalen via automatische incasso, een eenmalige machtiging of een digitale acceptgiro (DigiAccept). AfterPay is een populaire achteraf betaalmethode waarbij u als nieuwe klant tot een maximaal orderbedrag van €200,- kunt bestellen. Heeft u reeds eerder wat gekocht d.m.v. AfterPay dan is het maximale orderbedrag €300,-. Gebruik maken van AfterPay is voor u als klant kosteloos.
Bankoverschrijving
Na het plaatsen van de bestelling kiest u bij de betaalmogelijkheden voor de optie ‘Bankoverschrijving’. Nadat de bestelling is voltooid krijgt u een mail met daarin de bestel- en betaalgegevens. Hierin staat precies vermeld welke stappen u moet doorlopen. Zo kunt u op een voor u geschikt moment uw betaling doen.
Let op: een bankoverschrijving kan soms twee dagen in beslag nemen, wij versturen uw bestelling als wij het verschuldigde bedrag hebben ontvangen.
Mastercard of Visa
U kunt bij ons ook met Mastercard of Visa betalen. U kunt eenvoudig via onze beveiligde SSL procedure uw gegevens invoeren en we zorgen samen met de creditcardorganisatie voor een juiste afhandeling van uw bestelling.
Betalen bij afhalen
U kunt uiteraard ook uw bestelling betalen als u deze komt afhalen bij onze vestiging aan de Pasmaatweg 36 in Hengelo. Kies na het plaatsen van de bestelling bij de betaalmogelijkheden voor de optie ‘Betalen bij afhalen’ en uw bestelling wordt geplaatst. Deze is bij ons in de winkel contant of met de PIN af te rekenen
-
- Wanneer wordt mijn betaling verwerkt?
-
iDEAL, Bancontact / Mister Cash, Visa / Mastercard en AfterPay betalingen worden altijd direct verwerkt. Kiest u voor Bankoverschrijving dan kan dit vaak binnen een dag, maar afhankelijk van uw bankmaatschappij kan het soms ook twee dagen in beslag nemen. Wij versturen uw bestelling als we het bedrag van de factuur hebben ontvangen.
-
- Wat zijn de risico’s bij het online betalen?
-
U kunt in uw vertrouwde digitale bankomgeving betalen, iDEAL is gebaseerd op internetbankieren en hanteert dezelfde beveiligingstechnieken. Dit betekent dat iDEAL net zo veilig is als internetbankieren. Hetzelfde geldt voor de Belgische variant Bancontact / Mister Cash. Daarnaast kun u ook nog kiezen uit andere betaalmogelijkheden als AfterPay, Visa, Mastercard, bankoverschrijving en betalen bij afhalen.
-
- Kan ik ook achteraf betalen?
-
Achteraf betalen is mogelijk d.m.v. AfterPay. Als u nog niet bekend bent bij AfterPay kunt u een order plaatsen tot maximaal €200,-. Bent u reeds bekend bij AfterPay dan ligt dit orderbedrag hoger, €300,-. Voor meer informatie over AfterPay bekijk ook de andere vragen.
-
- Waar vind ik mijn factuur?
-
Bij elke bestelling krijgt u een bevestigingsmail met daarin de factuur van de bestelling. Als u zich heeft geregistreerd kunt u al uw facturen nogmaals bekijken als u inlogt met uw klantgegevens. Tevens wordt de factuur meegestuurd bij uw bestelling.
-
Verzending:
- Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?
-
Zodra uw bestelling is ontvangen wordt deze bij ons verwerkt. Voorradige artikelen worden bij ons direct verwerkt, dus die ontvangt u vaak al een dag later in huis. Is een artikel niet op voorraad dan krijgt u hiervan bericht.
-
- Wat gebeurt er als er niemand thuis is?
-
IDe chauffeur zal altijd proberen het pakketje bij u af te leveren. Mocht u er niet zijn dan zal hij een volgende dag het pakketje weer opnieuw aanbieden. Ook is het mogelijk om via de track&trace een andere bezorgdatum te kiezen.
-
- Wat zijn de verzendkosten?
-
Bij bestellingen hoger dan €50,- betaalt u nooit verzendkosten. Deze worden dan ook gratis bij u thuisbezorgd. Voor bestellingen onder de €50,- komt €4,95 in rekening. Voor België en Duitsland geldt: voor bestellingen onder de €50,- komt €11,95 in rekening. Bij bestellingen hoger dan €50,- betaalt u nooit verzendkosten.
-
- Met welke partij wordt mijn bestelling verzonden?
-
Uw bestelling zal worden verzonden met de pakketdienst GLS Parcel. GLS is gespecialiseerd in het verzenden van speciale en kwetsbare artikelen, zoals verlichting. De artikelen worden dan ook met de grootst mogelijke zorg bij u thuis afgeleverd.
-
- Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
-
Via uw account kunt u de bestelling eenvoudig volgen. Als u uw order is verwerkt ontvangt u een bevestigingsmail met daarin een 'Track&Trace' code en bijbehorende link. Via deze link kunt u precies zien wat de verzendstatus van uw pakket is.
-
- Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten bezorgen?
-
Tijdens het afrekenen van de bestelling kunt u eenvoudig een ander afleveradres opgeven. Ook heeft u na verzending nog de mogelijkheid om d.m.v. GLS FlexDelivery Service een andere afleverdatum te kiezen, of uw pakket te laten bezorgen bij een GLS Pakketshop.
-
Retourneren & Ruilen:
- Kan ik een product ruilen?
-
Om het eenvoudig te houden kunt u bij ons niet ruilen maar alleen retourneren. Wilt u een ander artikel dan kunt u gewoon een nieuw artikel bestellen en het andere artikel retourneren. U krijgt dan het geld terug van uw geretourneerde bestelling.
-
- Kan ik een product of bestelling retourneren?
-
U kunt elk artikel binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Het is belangrijk dat geretourneerde producten aan de volgende voorwaarden voldoen: verpakt in de originele verpakking, in oorspronkelijke staat en met alle accessoires en benodigdheden. Meer informatie over het retourneren vindt u hier.
-
- Kan ik producten ook terugbrengen in de winkel?
-
Als extra service kunt u bij ons de gekochte artikelen in onze webshop gewoon terugbrengen in onze winkel in Hengelo. In dit geval zijn er aan het retourneren geen kosten verbonden. Dit wel binnen 14 dagen.
-
- Wat zijn de kosten van het retour zenden?
-
De kosten voor het retour zenden zijn voor de klant. Retour zenden kan bij verschillende pakketpunten van diverse pakketdiensten, de kosten bedragen ca. €6,-, afhankelijk met welke pakketdienst u het pakketje terugstuurt. U kunt de producten ook terugbrengen bij ons in de winkel. In dit geval betaalt u geen extra kosten.
-
- Hoe word ik terugbetaald?
-
Zodra de artikelen door ons zijn ontvangen, krijgt u d.m.v. het ingevulde retourformulier het verschuldigde bedrag overgemaakt op uw rekening.
-
- Wanneer krijg ik mijn geld terug?
-
Zodra de bestelling is ontvangen en geaccepteerd wordt het verschuldigde bedrag overgemaakt. Het bedrag zal zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen worden betaald.
-
- Waar kan ik de producten heen sturen?
-
U kunt uw producten terugsturen naar onze winkel:
Lichtcentrum Hengelo
Pasmaatweg 36
7556 PH Hengelo
Tevens vindt u bij uw bestelling een retoursticker met ons adres er op.
-
Afterpay:
- Hoe werkt betalen met een digitale acceptgiro via AfterPay?
-
Ervaar het gemak van betalen met DigiAccept. Met dit digitale betaaloverzicht in uw e-mailbox rondt u betalingen in slechts enkele muisklikken af. Snel, veilig én foutloos, want het bedrag, rekeningnummer, AfterPay kenmerk en de begunstigde zijn al voor u ingevuld. AfterPay voert voor Lichtcentrum Hengelo het volledige achteraf betaalproces uit. U ontvangt een digitale acceptgiro van AfterPay via e-mail om eenvoudig uw bestelling te betalen. Zodra u uw bestelling ontvangen heeft, kunt u de factuur eenvoudig betalen via DigiAccept of iDEAL.
-
- Is betalen met de digitale factuur van DigiAccept veilig?
-
Ja, betalen van de digitale factuur van DigiAccept is veilig want u rekent af via internetbankieren. Door te klikken op de betaallink in de DigiAccept komt u via iDEAL in de beveiligde betaalomgeving van uw eigen bank. Hier kunt u betalen zoals u gewend bent.
iDEAL wordt ondersteund door alle Nederlandse banken.
-
- Wat zijn de kosten voor het gebruik van AfterPay als betaalmethode?
-
De transactiekosten voor de betaalwijze AfterPay zijn geheel GRATIS.
-
- Kan ik met een digitale acceptgiro betalen als ik mijn bestelling afhaal in de winkel?
-
Ja, dit is mogelijk mits de bestelling is geplaatst op onze webshop. Mocht u in de winkel producten uitzoeken dan kunt u alleen contant of met de PIN betalen.
-
- Hoe betaal ik de digitale acceptgiro?
-
Van onze betaalpartner AfterPay ontvangt u een e-mail met de digitale acceptgiro om uw bestelling eenvoudig te betalen via DigiAccept of iDEAL. U kunt deze ook voldoen door deze te betalen via tele- of internetbankieren. Vermeld dan wel duidelijk het AfterPay kenmerk dat op de factuur staat.
-
- Wat is de betalingstermijn van AfterPay?
-
AfterPay hanteert een betalingstermijn van 14 dagen. Betaalt u niet tijdig dan ontvangt u een herinnering. Voor het niet tijdig betalen kunnen er extra kosten in rekening worden gebracht. Voor meer informatie kunt u kijken op de AfterPay website.
-
- Kan ik ook een buitenlands rekeningnummer invullen tijdens het bestelproces?
-
Nee, alleen Nederlandse bankrekeningnummers worden geaccepteerd.
-
Foutieve levering:
- Ik heb een verkeerd product ontvangen, wat moet ik nu doen?
-
Als de bestelling niet klopt, neem dan direct contact met ons op: mail naar klantenservice@lichtcentrumhengelo.nl of bel 074 – 247 00 98.
-
- Ik heb een product ontvangen, maar er ontbreekt een onderdeel, wat moet ik nu doen?
-
Mist u een onderdeel bij een product, neem dan direct contact met ons op: mail naar klantenservice@lichtcentrumhengelo.nl of bel 074 – 247 00 98.
-
- Ik heb een product ontvangen dat ik niet heb besteld, wat moet ik nu doen?
-
Als u een product heeft ontvangen dat u niet heeft besteld, neem dan direct contact met ons op: mail naar klantenservice@lichtcentrumhengelo.nl of bel 074 – 247 00 98.
-
Klachten:
- Ik heb een klacht, wat moet ik doen?
-
Als u een klacht hebt over ons, kunt u contact opnemen via het contactformulier. Tevens kunt u een e-mail sturen naar klantenservice@lichtcentrumhengelo.nl. Wij zullen zo snel mogelijk reageren en binnen drie werkdagen contact met u opnemen. Bent u tevreden over onze service of tevreden over uw product? Heeft u verbeterpunten voor onze webshop of voor onze service? Ook dat horen wij graag! U kunt te allen tijde een mail sturen naar klantenservice@lichtcentrumhengelo.nl.
-
- Kan ik mijn klacht ook ergens anders kwijt?
-
Wilt u liever niet direct met ons contact op nemen, dan kunt u ook altijd contact opnemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).
-