Veelgestelde vragen

Bestellen

Zijn de getoonde prijzen op www.lichtcentrumhengelo.nl inclusief BTW?

Alle prijzen genoemd op onze webshop zijn inclusief 21% BTW.

Kan ik mijn bestelling naderhand nog annuleren?

Als je je bestelling wilt afhalen of als je besteld hebt bij vooruitbetaling en nog niet betaald hebt, kun je deze probleemloos annuleren. Als je je bestelling geplaatst hebt en betaald hebt via iDEAL en alsnog wilt annuleren, neem dan direct contact met ons op: mail naar klantenservice@lichtcentrumhengelo.nl of bel: 074 - 247 00 98.

Kan ik mijn bestelling naderhand nog wijzigen?

Heeft u gekozen voor vooruitbetaling en heeft u nog niet betaald, of moet u uw bestelling nog afhalen, is deze nog te wijzigen. Neem daarvoor contact met ons op. Als uw bestelling al betaald is maar nog niet is verzonden, is deze bestelling ook nog te wijzigen. Neem daarvoor direct contact met ons op: mail naar klantenservice@lichtcentrumhengelo.nl of bel: 074 - 247 00 98.

Als mijn bestelling niet op voorraad is wat gebeurt er dan?

Het kan gebeuren dat een artikel onverhoopt toch niet op voorraad blijkt te zijn terwijl dit wel aangegeven stond. Lichtcentrum Hengelo neemt vervolgens contact met u op en u kunt aangeven of u op de door ons opgegeven levertijd wilt wachten of de bestelling wilt annuleren. U krijgt dan zo spoedig mogelijk het betaalde bedrag teruggestort.

Waar vind ik de status van mijn bestelling?

Wij houden je persoonlijk op de hoogte van de status van de bestelling via de mail. Als u heeft gekozen voor het aanmaken van een account, kunt u hierin altijd de status van de bestelling terugvinden.

Wanneer wordt mijn bestelling verwerkt?

iDEAL, Bancontact / Mister Cash, Visa / Mastercard en AfterPay betalingen worden direct verwerkt, waardoor voorradige artikelen normaal gesproken direct worden opgestuurd. Betalingen d.m.v. bankoverschrijving worden, zodra het bedrag van de factuur is ontvangen, direct verwerkt.

Kan ik bij de bestelling kiezen uit verschillende betaalmogelijkheden?

U kunt bij ons op verschillende manieren betalen op onze webshop. Naast iDeal kan er ook met Creditcard / Visa, Klarna, AMEX, Apple Pay, Bancontact en SOFORT worden betaald. Het is ook mogelijk om te betalen bij afhaling in onze winkel aan de Pasmaatweg 36 te Hengelo. Let op: in de winkel kan niet met creditcard worden betaald. Ook is het mogelijk vooraf te betalen door het verschuldigde bedrag over te schrijven naar onze rekening. Als de betaling heeft plaatsgevonden zal de bestelling worden verzonden.

Zijn de prijzen in de winkel gelijk aan die van de webshop?
Ja, we houden al onze prijzen altijd gelijk in de winkel en in de webshop. Je betaalt in de winkel en in de webshop dus altijd dezelfde prijs.

Verzending

Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?

Zodra uw bestelling is ontvangen wordt deze bij ons verwerkt. Voorradige artikelen worden bij ons direct verwerkt, dus die ontvangt u vaak al een dag later in huis. Is een artikel niet op voorraad dan krijgt u hiervan bericht.

Wat gebeurt er als er niemand thuis is?

IDe chauffeur zal altijd proberen het pakketje bij u af te leveren. Mocht u er niet zijn dan zal hij een volgende dag het pakketje weer opnieuw aanbieden. Ook is het mogelijk om via de track&trace een andere bezorgdatum te kiezen.

Wat zijn de verzendkosten?

Bij bestellingen hoger dan €50,- betaalt u nooit verzendkosten. Deze bestellingen worden dan ook gratis bij u thuisbezorgd. Voor bestellingen onder de €50,- wordt €5,95 in rekening gebracht. Voor België en Duitsland wordt €11,95 in rekening gebracht voor bestellingen onder de €50,-. Bij bestellingen hoger dan €50,- betaalt u nooit verzendkosten.

Met welke partij wordt mijn bestelling verzonden?

Uw bestelling zal worden verzonden met de pakketdienst GLS Parcel. GLS is gespecialiseerd in het verzenden van speciale en kwetsbare artikelen, zoals verlichting. De artikelen worden dan ook met de grootst mogelijke zorg bij u thuis afgeleverd.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Via uw account kunt u de bestelling eenvoudig volgen. Als u uw order is verwerkt ontvangt u een bevestigingsmail met daarin een 'Track&Trace' code en bijbehorende link. Via deze link kunt u precies zien wat de verzendstatus van uw pakket is.

Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten bezorgen?

Tijdens het afrekenen van de bestelling kunt u eenvoudig een ander afleveradres opgeven. Ook heeft u na verzending nog de mogelijkheid om d.m.v. GLS FlexDelivery Service een andere afleverdatum te kiezen, of uw pakket te laten bezorgen bij een GLS Pakketshop. 

Betalen

Op welke manier kan ik mijn bestelling betalen?

U kunt uw bestelling betalen middels iDEAL, Bancontact, Klarna, Mastercard / Visa, AMEX, Apple Pay of overboeking. Het is ook mogelijk te betalen bij afhalen in onze vestiging.

iDEAL

iDEAL is een betaalmethode waarmee u online aankopen snel en veilig kunt afrekenen in de voor u vertrouwde internetbankieromgeving van de eigen bank. U rekent af in de door de bank beveiligde en door u bekende betaalomgeving. Als gebruiker van internetbankieren kunt u direct gebruik maken van iDeal, zonder dat u zich hoeft aan te melden. iDEAL is veilig, snel en makkelijk!

Bancontact

Bancontact is een veelgebruikte en populaire betaalmethode voor klanten uit BelgIë zodat u als klant snel en veilig kunt afrekenen in uw eigen vertrouwde internetbankieromgeving. U rekent af door als klant voert uw banknummer in te voeren en bevestigt de betaling met het beveiligingsmiddel, bijv. de paslezer, van de bank. De betaling is daarna definitief en uw order zal direct worden verwerkt.

Klarna - achteraf betalen (+ €1,95)

Klarna is een betaalmethode waarmee je veilig en eenvoudig achteraf kunt betalen per factuur. Dit kan in 14 of 30 dagen. Klarna is een flexibele betaalmethode waarbij je snel en makkelijk met één klik via een bankoverschrijving of een automatisch incasso kunnen betalen in jouw Klarna webshop. En dat binnen 14 dagen. Met Betaal later kan dit tot en met 30 dagen na aankoop.

Mastercard of Visa

U kunt bij ons ook met Mastercard of Visa betalen. U kunt eenvoudig via onze beveiligde SSL procedure uw gegevens invoeren en we zorgen samen met de creditcardorganisatie voor een juiste afhandeling van uw bestelling. De bestellingen worden direct verwerkt.

AMEX

Heb je een creditcard van American Express (AMEX), dan is het ook mogelijk om met deze pas in onze webshop te betalen. U kunt eenvoudig via onze beveiligde SSL procedure uw gegevens invoeren en we zorgen samen met de creditcardorganisatie voor een juiste afhandeling van uw bestelling. De bestellingen worden direct verwerkt.

Apple Pay

Apple Pay is de internationale betaalmethode van Apple. Hiervoor moet je gebruik maken van de Apple Wallet. Je betaalt eenvoudig via Apple Wallet, waarin de betaalgegevens al bekend zijn. Zo ben je in een paar klikken klaar met bestellen.

Overboeking (bankoverschrijving)

Na het plaatsen van de bestelling kiest u bij de betaalmogelijkheden voor de optie Overobeking (SCT). Nadat de bestelling is voltooid krijgt u een mail met daarin de bestel- en betaalgegevens. Hierin staat precies vermeld welke stappen u moet doorlopen. Zo kunt u op een voor u geschikt moment uw betaling doen.

Let op: bij een bankoverschrijving wordt de bestelling niet direct verwerkt. Als wij het bedrag hebben ontvangen dan zullen wij de order direct verwerken. Hier kan soms een dag langer overheen gaan voor de betaling verwerkt is.

Betalen bij afhalen

U kunt uiteraard ook uw bestelling betalen als u deze komt afhalen bij onze vestiging aan de Pasmaatweg 36 in Hengelo. Kies na het plaatsen van de bestelling bij de betaalmogelijkheden voor de optie 'Betalen bij afhalen' en uw bestelling wordt geplaatst. Deze is bij ons in de winkel contant of met de PIN af te rekenen.


Wanneer wordt mijn betaling verwerkt?

Alle betaalmethoden worden direct verwerkt, zodat wij de producten (mits ze op voorraad zijn) direct dezelfde werkdag nog kunnen versturen. Kiest u voor Overboeking (bankoverschrijving) dan kan dit vaak binnen een dag, maar afhankelijk van uw bankmaatschappij kan het soms een extra dag in beslag nemen. Wij versturen uw bestelling als we het bedrag van de factuur hebben ontvangen.

Wat zijn de risico’s bij het online betalen?

Betalen kan door middel van verschillende betaalmogelijkheden. Het voordeel er van is dat u in uw eigen vertrouwde bankomgeving de betaling uitvoert. Dit kan via iDEAL, Bancontact, uw creditcardmaatschappij, uw eigen bankomgeving of via Klarna (achteraf betalen). Wij zorgen via onze webshop voor een beveiligde verbinding.

Waar vind ik mijn factuur?

Bij elke bestelling krijgt u een bevestigingsmail met daarin de factuur van de bestelling. Als u zich heeft geregistreerd kunt u al uw facturen nogmaals bekijken als u inlogt met uw klantgegevens. Tevens wordt de factuur meegestuurd bij uw bestelling.

Kan ik ook achteraf betalen?

Het is mogelijk om achteraf te betalen via Klarna. Hier rekenen we €1,95 transactiekosten voor. Maak gebruik van alle slimme functies van MyKlarna door in te loggen op klarna.nl met het e-mailadres dat je hebt opgegeven bij je bestelling of download de Klarna app.

Wat is de betaaltermijn van Klarna (achteraf betalen)?

De betaaltermijn van Klarna is 30 dagen. De betaaltermijn van 30 dagen start zodra de aankoop verzonden wordt. Dit betekent dat je de tijd kan nemen om je aankoop uit te proberen. Je betaalt dus alleen voor wat je houdt.

Hoe werkt Klarna (achteraf betalen)?

Maak gebruik van alle smooth functies van MyKlarna door in te loggen op klarna.nl met het e-mailadres wat je hebt opgegeven bij je bestelling of download de Klarna app in de app store.

Makkelijk je factuur betalen met één klik

Je betaalt je Klarna factuur nu nog makkelijker met één klik. Je hoeft geen gegevens meer in te vullen, die onthoudt Klarna voor jou.

Mis geen betaling

Zet je 'notificaties' aan en ontvang twee dagen voor de uiterste betaaldatum van je factuur een herinnering. Bovendien agendeer je gemakkelijk met één klik de betaling in je agenda.

Meld een retour

Niet blij met je bestelling of een deel hiervan? Retourneer je bestelling en geef dit door via de Klarna app. Klarna pauzeert dan tijdelijk je factuur en past deze aan wanneer jouw retour is verwerkt bij ons.

Verschuif de uiterste betaaldatum van je factuur

Meer tijd nodig om je factuur te betalen, met één klik kan je de uiterste betaaldatum eenmalig met tien dagen verschuiven.

Heb je vragen over de betaling met Klarna? Neem dan contact op met Klarna via 020-8082852 of chat via de app of desktop via Klarna chat. Klarna is 24/7 bereikbaar van maandag t/m vrijdag. Meer informatie vind je op Klarna.nl.

Zodra het pakket door ons wordt verzonden, ontvang je per e-mail een digitale factuur van Klarna. Je hebt vervolgens 30 dagen de tijd om het product te betalen. De betalingsgegevens zijn terug te vinden op de digitale factuur. Via 'Mijn Klarna' heb je een volledig overzicht van de factuur of de betaling.

Wanneer de gehele bestelling retour is verwerkt bij Lichtcentrum Hengelo, komt de factuur inclusief transactiekosten bij Klarna te vervallen. Wanneer je een deel van de bestelling houdt, krijg je na de retourverwerking een aangepaste factuur.

Waarom wordt mijn bestelling die ik achteraf wil betalen (met Klarna) niet goedgekeurd?

Klarna voert voor alle bestellingen een check uit. Voor vragen over de achteraf betaling of de bestelling via Klarna die niet wordt goedgekeurd, neem je contact op met Klarna via 020-8082852 of de chat via de klantenservice van Klarna. Klarna is 24/7 bereikbaar van maandag t/m vrijdag. Meer informatie vind je op Klarna.nl.

Retourneren & Ruilen

Kan ik een product ruilen?

Om het eenvoudig te houden kunt u bij ons niet ruilen maar alleen retourneren. Wilt u een ander artikel dan kunt u gewoon een nieuw artikel bestellen en het andere artikel retourneren. U krijgt dan het geld terug van uw geretourneerde bestelling.

Kan ik een product of bestelling retourneren?

U kunt elk artikel binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Het is belangrijk dat geretourneerde producten aan de volgende voorwaarden voldoen: verpakt in de originele verpakking, in oorspronkelijke staat en met alle accessoires en benodigdheden. Meer informatie over het retourneren vindt u hier.

Kan ik producten ook terugbrengen in de winkel?

Als extra service kunt u bij ons de gekochte artikelen in onze webshop gewoon terugbrengen in onze winkel in Hengelo. In dit geval zijn er aan het retourneren geen kosten verbonden. Dit wel binnen 14 dagen.

Wat zijn de kosten van het retour zenden?

De kosten voor het retour zenden zijn voor de klant. Retour zenden kan bij verschillende pakketpunten van diverse pakketdiensten, de kosten bedragen ca. €6,-, afhankelijk met welke pakketdienst u het pakketje terugstuurt. U kunt de producten ook terugbrengen bij ons in de winkel. In dit geval betaalt u geen extra kosten.

Hoe word ik terugbetaald?

Zodra de artikelen door ons zijn ontvangen, krijgt u d.m.v. het ingevulde retourformulier het verschuldigde bedrag overgemaakt op uw rekening.

Waar kan ik de producten heen sturen?

U kunt uw producten terugsturen naar onze winkel:

Lichtcentrum Hengelo

Pasmaatweg 36

7556 PH Hengelo

Tevens vindt u bij uw bestelling een retoursticker met ons adres er op.

Foutieve levering

Ik heb een verkeerd product ontvangen, wat moet ik nu doen?

Als de bestelling niet klopt, neem dan direct contact met ons op: mail naar klantenservice@lichtcentrumhengelo.nl of bel 074 – 247 00 98.

Ik heb een product ontvangen, maar er ontbreekt een onderdeel, wat moet ik nu doen?

Mist u een onderdeel bij een product, neem dan direct contact met ons op: mail naar klantenservice@lichtcentrumhengelo.nl of bel 074 – 247 00 98.

Ik heb een product ontvangen dat ik niet heb besteld, wat moet ik nu doen?

Als u een product heeft ontvangen dat u niet heeft besteld, neem dan direct contact met ons op: mail naar klantenservice@lichtcentrumhengelo.nl of bel 074 – 247 00 98.

Klachten

Ik heb een klacht, wat moet ik doen?

Als u een klacht hebt over ons, kunt u contact opnemen via het contactformulier. Tevens kunt u een e-mail sturen naar klantenservice@lichtcentrumhengelo.nl. Wij zullen zo snel mogelijk reageren en binnen drie werkdagen contact met u opnemen. Bent u tevreden over onze service of tevreden over uw product? Heeft u verbeterpunten voor onze webshop of voor onze service? Ook dat horen wij graag! U kunt te allen tijde een mail sturen naar klantenservice@lichtcentrumhengelo.nl.

Kan ik mijn klacht ook ergens anders kwijt?

Wilt u liever niet direct met ons contact op nemen, dan kunt u ook altijd contact opnemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).